INICIEM LES XARXES DE TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA

El passat 26 d’octubre vam iniciar la XTTE de la Catalunya Central d’aquest curs. Després del treball dels anys anteriors i amb l’oportunitat del nou Currículum d’Educació, enguany,aprofundirem en el treball dels sis vectors de l’educació .

En aquesta primera sessió de la xarxa vam poder compartir significats i experiències centrades en els vectors de perspectiva de gènere i de benestar emocional.

A més a més, El CFA Carme Karr, l’escola Ametllers i l’institut Vallbona d’Anoia van ser els encarregats de presentar-nos les seves pràctiques relacionades amb aquests vectors.

Hem treballat en claustre fent traspàs d’aquesta primera sessió i reflexionant sobre les situacions d’aprenentatge de la ZER que tenen en compte aquests vectors. A continuació us exposem les tres accions que hem destacat segons els vectors:

BENESTAR SOCIAL:

“El cercle del diàleg”: treball de cohesió de grup i mediació a l’escola Serra de Picamill. És un espai d’assemblea orientada a establir un espai amable de treball i reflexionar al voltant de com ens cuidem dins del grup.

Actualment tenim la col·laboració del servei de medicació del Consell Comarcal del Berguedà, que ofereix dues expertes en mediació per gestionar aquestes assemblees i preparar activitats dinàmiques i resolutives. D’aquesta manera, fer la transmissió d’aquestes reflexions i aprenentatges al nostre dia a dia a l’aula.

“La meva setmana”: treball del protagonista de la setmana. És un espai on els infants poden donar-se a conèixer de forma més planera, compartint els seus interessos, portant la seva família a l’aula, deixant veure els seus records i objectes més estimats i compartir-los…

Creiem que és una eina molt potent per donar cabuda a la personalització de cada infant dins el grup. Aquest any ho iniciem a educació infantil a tota la ZER.

PERSPECTIVA DE GÈNERE:

“Els lavabos sense gènere”: encara que a la nostra vida d’escola ja es treballa molt la perspectiva de gènere, s’ha detectat  una necessitat entorn els lavabos de l’escola de Borredà. Actualment els lavabos estan diferenciats físicament per dues portes de color diferent (magenta i blau)  i urinaris de peu en un dels dos, que condicionen el gènere. Acordem fer un treball de reflexió conjunta a l’escola i pintar entre totes les portes d’un color neutre.

A partir d’aquí seguirem el treball compartint i reflexionant sobre les situacions d’aprenentatge de la resta de centres que formen part de la XTTE. 

Compartir és créixer i aprendre!



 #PAcTE/ExC, #Referents, #XTTE