ACTA ASSEMBLEA ZER – FAMÍLIES 4.09.2023
Ahir dilluns 4 de setembre vam celebrar l’Assemblea de ZER al Local Cultural Carme Cirera de Vilada.
Vam comptar amb la participació de trenta-quatre famílies entre Vilada i Borredà.
A l’assemblea vam presentar a part de l’equip docent que atendrà als alumnes aquest curs.
La dinàmica de la sessió es va dividir en dues parts. La primera es va centrar en situar-nos pedagògicament a la ZER i en explicar les Colònies d’aquest curs 23-24.
Les Colònies d’aquest curs seràn del 25 al 27 d’octubre, per tant, hem posposat el pagament de les quotes de material, ja que a partir d’avui s’activa el primer pagament de les colònies. El termini per fer-lo efectiu serà el dia 18 de setembre. A l’octubre s’activarà el segon pagament.
Les colònies s’obren a tot l’alumnat des d’I3 a 6è.
A la segona part de la sessió, es va fer la primera Formació Digital enfocada a les famílies. Aquesta formació tindrà un total de tres sessions, que es faran entre el primer i el segon trimestre.
La sessió de l’assemblea es va basar en explicar com funciona digitalment la comunicació a la ZER. Els correus corporatius de mestres i alumnat, l’accés a la galeria d’imatges i el funcionament de l’App TPV Escola. Tots els correus de contactes de mestres, es poden trobar a la web a l’apartat Contacte.
Tota la documentació de funcionament i organització de la ZER es troba a la pàgina web www.zer.cat
Tots els dubtes a nivell digital s’han d’adreçar a la Coordinadora Digital: ester.tarres@zer.cat
Els usuaris del TPV escola i també els correus electrònics de l’alumnat nou, es faran arribar al llarg d’aquests dies.
A la roda de preguntes, van sortir els temes següents:
- Colònies: l’any passat van ser significativament poc atractives comparades amb les dissenyades per les mestres els anys anteriors. Es va demanar que les mestres vetllem les propostes del monitoratge, ja que hi ha molta diferència entre les colònies que han organitzat les mestres els últims anys i les de l’any passat.
- Mestra de religió: a Borredà la Judit ha canviat de centres i actualment encara no tenim cap persona adjudicada, ho estem vetllant.
- Trobades setmanals, es mantindran? En quin format? Sí que es mantindran, s’iniciaran a l’octubre. La gestió del menjar i el format es parlarà a les reunions d’aula.
- Les activitats i el calendari també es presentaran i explicaran a la reunió d’aula.
- La Setmana Blanca, si s’obre a Educació Infantil, es pot fer que puguin combinar-se pares per acompanyar als infants? Si els alumnes d’infantil no poden fer servir el bus, es proposa que no se’ls hi cobri el preu del transport. Sempre s’ha fet seguint aquest criteri, es vetllarà per mantenir-ho.
- Quins són els projectes de ZER Comuns? hi ha les trobades setmanals, també les trobades mensuals de ZER, i totes les propostes que es fan estan enfocades a nivell de ZER. El projecte s’inicia amb un Happening, que és el punt de partida, una situació rellevant que fa aturar l’escola i que serveix de motivació per activar els coneixements de tot l’alumnat. Aquest happening té lloc el mateix dia i al mateix moment a les dues escoles. A partir d’aquí, el projecte va agafant forma segons els interessos i les aportacions de l’alumnat. Cada escola té el seu producte final, que és la culminació del projecte. L’any que es va fer l’Edat mitjana, el producte final va ser una festa medieval, per exemple. El Projecte Educatiu de la ZER és el mateix a ambdues escoles.
- Els alumnes han de portar alguna cosa el primer dia? Al juliol es va fer arribar a tothom la carta adreçada als alumnes, com cada any. Si mancava el correu electrònic d’alguna família nova d’enguany, pot ser que no hagi rebut la comunicació. Es projecta i llegeix la carta. Els alumnes han de portar una capseta petita amb un element a dins, que no pot ser una joguina, que els permeti parlar de les seves vacances d’estiu. Pot ser una fotografia, un element natural… Les famílies estan convidades a venir a l’escola a compartir aquesta jornada, com cada any. A Vilada enguany serà diferent. De 9 a 10 tothom està tothom convidat a les aules.
En acabar el torn de preguntes, totes les persones que volien fer demandes individuals i/o propostes, s’han adreçat a les respectives direccions i/o coordinadores.
S’adjunta la presentació que es va utilitzar al llarg de la sessió.
Gràcies per les vostres aportacions.