Els nous esports amb nous materials, inclús alguns alternatius i fabricats per l’alumnat, ajuden a la millora de la comunicació lingüística per l’adquisició de nou vocabulari, a la autonomia i iniciativa personal per els nous reptes que se li presenten a l’alumnat, la social i ciutadana per la necessitat manifesta de practicar-los en grup i la competència del coneixement i interacció amb el món físic pels nous espais i habilitats físiques en les que l’alumnat practica aquests altres esports.
Aquest any, emmarcat en el projecte transversal de la màgia, hem portat el Quidditch a les aules de la ZER durant les hores d’Educació Física.
La nostra missió ha estat realitzar aquest joc al món real. No us penseu que els jugadors no tenen escombres màgiques, sinó que cada jugador va amb la seva escombra tot i que, per mala sort, no vola.
Per poder arribar a fer partits de Quidditch hem hagut de familiaritzar-nos amb el material fent jocs amb les escombres entre les cames, treballant la coordinació oculo-manual en els llançament i les recepcions, treballar la velocitat i entendre i integrar les normes del joc. Aquest esport ens ha facilitat el desenvolupament de competències com la cooperació, la visió de joc i l’estratègia mentre hem gaudit i ens hem endinsat dins del món màgic d’aquest esport.
Un altre d’aquests esports que hem practicat ha estat l’esgrima. L’esgrima afavoreix el desenvolupament i la millora de les habilitats coordinatives i fomenta en els infant actituds i valors de respecte.
A la ZER l’hem treballat amb material adaptat a les edats infantils però sense perdre de vista la part més tècnica tant en els passos com en la salutació.
Per últim, un dels jocs alternatius que també hem fet ha estat el Mazaball. Es tracta d’una activitat d’equip que té com a principal curiositat que els pals que s’utilitzen semblen maces degut a que tenen una base cilíndrica d’espuma.
El Mazaball és un esport alternatiu, col·lectiu, no associat a cap gènere, inclusiu i que potencia molts valors positius. Com la majoria d’esports alternatius, augmenta la participació de l’alumnat, propicia que augmenti la motivació per la pràctica esportiva i desvincula el joc del gènere amb el qual s’associa socialment. En definitiva, el que es pretén és apropar l’esport a totes les persones i generar hàbits saludables.
Les tres activitats han permès, a través del joc, gaudir i aprendre als infants a les estones d’Educació Física.
Us atreviu a provar algun d’aquests jocs alternatius i poc habituals? Vinga a córrer doncs!