EL “PROJECTE” A L’ESCOLA DE BORREDÀ

Què entenem per projecte a l’escola de Borredà?

El treball per projectes es considera una de les potes de l’escola innovadora on l’educador ha de ser un “creador de circumstàncies” i ha d’estar convençut que també és a l’aula per aprendre. No sabem què necessiten els alumnes per aprendre en el món actual i per això ens posem a aprendre amb ells.

Es parteix d’un enigma, el happening, d’un problema que demana fer una recerca sobre la qual no podem trobar la resposta en un llibre o no té una única resposta. A vegades no hi ha resposta, o bé la pregunta porta a altres preguntes.

Els alumnes han de tenir autoria, capacitat de decidir i espais per dirigir la seva indagació. La mestra decideix coses però no ho decideix tot, els alumnes han de sentir-se autors i no simples executors.

La mestra no “mana” sinó que acompanya, interroga, problematitza, assenyala possibilitats i obre camins. 

Els alumnes de P5 de l’escola han escrit un article sobre com están vivint aquest curs el projecte:

PROJECTE MÀGIA  

Aquest curs el nostre projecte és LA MÀGIA perquè commemorem els 150 anys de la mort de Harry Houdini.

A l’aula de primària de l’escola de Borredà de Quart a sisè, hem començat fent diferents investigacions:

  • Pol, Adrián i Arnau : Mago POP i trucs de màgia
  • Aniol : Déus grecs
  • Daniele : Déus grecs
  • Lleí : titanomàquia
  • Maia i Aisha : mitologia egípcia

Amb totes aquestes investigacions n’hem fet presentacions en Canva.

Un cop fetes totes les presentacions hem creat un arbre genealògic sobre la mitologia grega.

Aquí teniu el link del vídeo.

 

Ara ens dediquem a estudiar què son el amulets, perquè serveixen…… i tenim intenció de fer-ne amb els objectes que vam portar el primer dia d’escola : moments bonics de l’estiu.

La nostra intenció és fer un ritual perquè els objectes es converteixin en amulets màgics i ens portin sort.

Esperem que us hagi agradat la nostra manera de treballar i us desitgem molta màgia

A.F.S

ANIOL.C.M ·-·

Arnau.s