EL PLANETARI A LA ZER

Dimecres passat, la ZER va poder gaudir d’una experiència molt interessant: l’alumnat d’infantil i primària va poder entrar dins d’un planetari bombolla.

Els i les alumnes de Borredà van baixar fins a Vilada per passar el matí junt amb els seus companys de l’escola de Vilada. Per poder aprofitar bé el planetari i aprofundir segons el nivell dels infants, es van fer tres grups: el primer grup constava dels infants d’educació infantil, el segon grup estava format pels infants de cicle inicial i el tercer grup el formava l’alumnat de cicle mitjà i superior.

Durant el matí, cada grup va fer tres activitats: una era esmorzar i fer joc lliure, com que va ploure van estar a l’aula amb els companys de la mateixa edat. La següent activitat estava relacionada amb les constel·lacions, es va partir el grup en dos grups més petits i aquests havien d’aconseguir aparellar les estrelles que formen la constel·lació amb el seu dibuix, per finalitzar l’activitat es va comprovar si havien fet correctament les parelles i es van explicar curiositats de cada constel·lació. La darrera activitat va consistir en entrar dins d’un planetari bombolla, allà vam observar i aprendre moltes coses sobre el Sistema Solar, les constel·lacions, les estrelles, les galàxies… i vam poder preguntar els nostres dubtes.

Va ser un matí molt entretingut i profitós! Ens ho vam passar molt bé!