OBJECTIUS
– Millorar la competència lectora i la comprensió lectora.
– Fomentar la capacitat de cooperació entre l’alumnat.
– Desenvolupar didàctiques d’orientació clarament inclusiva per a l’ensenyament de la llengua.
– Crear xarxes col·laboratives de treball i d’aprenentatge entre iguals.
– Potenciar la implicació en les tasques escolars.

DESENVOLUPAMENT
La lectura en parelles es porta a terme amb els alumnes de primària de la ZER durant 30 minuts que es faran en una de les sessions de lectura del matí. Es demana als padrins que preparin per a la primera sessió un obsequi pel seu fillol. Aquest pot ser un dibuix, un rodolí, un poema, una carta que expressin les emocions que els provoca ser el seu padrí… Cada setmana els padrins es preparen una lectura que poden ser contes, narracions breus…
Aquesta activitat engresca molt tan a padrins, que se senten responsables de l’aprenentatge de la seva parella, com als fillols que estableixen un bonic vincle amb els seus padrins.



