Primària

L’etapa d’Educació Primària correspon als cursos de 1r fins a 6è. Depenent de l’escola les agrupacions es realitzen de manera diferent. A Borredà, hi ha un únic grup que consta amb els alumnes d’Educació Infantil i Primària, mentre que a Vilada, el grup d’Educació Infantil comparteix l’espai amb els alumnes de la Llar d’Infants i, també amb els de primer de primària. Hi ha una segona aula on conviuen els alumnes de segon fins a sisè.

El treball a l’aula està enfocat en el desenvolupament autònom i responsable dels alumnes, així com a preservar el principi de convivència, cooperació i respecte vers el grup.

Per tal d’assolir aquests objectius, l’horari està seqüenciat en tres franges majoritàries: de 9 a 11h es treballen les matemàtiques i la llengua catalana a partir d’espais de treball, seguidament, es fa una pausa de mitja hora corresponent a l’estona d’esbarjo. De les 11:30 a les 13h es treballen les especialitats (música, anglès i Educació Física) i s’hi situen les hores de treball per projectes. Les tardes són la tercera franja horària i s’hi inclou el treball mitjançant tallers com l’hort, la robòtica o el taller de premsa.

El  curs 17/18 veient la necessitat de forjar relacions entre l’alumnat, més enllà de les trobades mensuals de ZER, aprofitant les celebracions de festes com la Castanyada o la Setmana de la Ciència, es van incorporar les trobades setmanals entre els alumnes de primària.

Això suposa el desplaçament setmanal dels alumnes de primària que, actualment, es fan dos dies a la setmana, cada dimecres i divendres. Aquest desplaçament es duu a terme gràcies al servei de taxi escolar gestionat pel Consell Comarcal del Berguedà, els Ajuntaments tant de Vilada com de Borredà i les AMPAs de les dues escoles.

D’aquesta manera, els alumnes de 2n fins a 6è de Vilada pugen a Borredà el dimecres, i els de 1r fins a 6è de Borredà, fan camí cap a Vilada cada divendres.

L’aposta per aquest intercanvi ha permès cohesionar l’alumnat d’ambdues escoles, compartint espais de treball, experimentació i vivències a partir de projectes com, per exemple, la Cooperativa escolar.